תיקון ניתוח אף

תיקון ניתוח אף
רופאים מומלצים לניתוח אף:
מחיר: 10,000 - 40,000 ש"ח
זמן החלמה: 1 - 4 שבועות
סוג הרדמה: מלאה / חלקית
רוצים לאהוב את מה שאתם רואים במראה?
השאירו פרטים עכשיו ונתחיל לעבוד על האף המושלם עבורכם במחיר משתלם!
תוכן עניינים - לפתיחה לחצו

*מאמר מקיף ומקצועי בנושא תיקון ניתוח אף מעודכן לשנת 2022.

מה זה תיקון ניתוח אף?

כ-10% מהמנותחים שעוברים ניתוח אף נזקקים נזקקים לביצוע תיקון ניתוח אף על מנת להגיע לתוצאה הרצויה המושלמת. מספר זה אינו נובע מרשלנות, חוסר ניסיון או מקצועיות של המנתח או טכניקה לקויה אלא מפגמים קלים בסימטריה בנחיריים, קצה האף או מבליטות קטנות מאוד בסחוס.

את הפגמים המדוברים ניתן יהיה לראות לאחר כחצי שנה – שנה לאחר ההחלמה מהניתוח וקבלת הצורה הסופית. הניתוח הרבה יותר קל ופשוט לביצוע לעומת הניתוח הראשוני.

ניתוח אף שניוני נועד גם לתקן בעיות אסתטיות קשות או רפואיות שעליהן נרחיב בהמשך.

למי מיועד ניתוח אף חוזר?

ניתוח אף חוזר או בשמו המקצועי ניתוח אף שניוני מיועד לאנשים שעברו כבר בעבר ניתוח אף ומכל מיני סיבות הם נדרשים או רוצים לעבור ניתוח אף נוסף.

מעבר למספר המקובל של כ-10% שצריכים לעבור ניתוח פשוט להשלמת הניתוח הקודם יש סיבות נוספות לביצוע חוזר.

העיקריות שביניהן הן חוסר שביעות רצון מהתוצאה שהתקבלה, בעיות רפואיות (בעיקר בנשימה מהאף) שנוצרו מהניתוח הראשון או בעיות אסתטיות וא-סימטריות.

איזה בעיות יכולות להיווצר לאחר ניתוח אף?

בעיות שיכולות להיווצר לאחר ניתוח אף ראשוני ומהוות את הסיבות לביצוע ניתוח אף חוזר, מטופל יכול לחוות בעיה אחת או שילוב של מס' בעיות ביחד:

  • נזק מבני
  • כריתת יתר של הסחוסים
  • א-סימטריה
  • אף נפול
  • עקימות בצורה שף האף – נטייה לאחד הצדדים
  • הסרת יתר של עצמות האף
  • פגיעה בדרכי הנשימה
  • עיוות בצורת הנחיריים
  • קריסה של הנחיר או שניהם
  • שקעים בצידי האף
  • קצה אף מעוגל מדי
  • קצה אף נפול
  • אף סולד מדי

איך אפשר לתקן בעיות שנוצרו לאחר ניתוח אף?

בעיות שנוצרו לאחר ניתוח אף ראשוני אפשר לתקן בכל מיני דרכים בהתאם לסוג הבעיה שנוצרה ולכשל שאותו יש לתקן.

גם אם המתח יודע מה הסיבה העיקרית שבגללה הגיעה המטופל לבצע ניתוח חוזר הוא לא יוכל לדעת ב-100% את כל הכשלים והפגמים אשר קיימים בתוך האף במבנה האנטומי. לכן הוא חייב להיות בקיא בכל השיטות ודרכי הפעולה אותן יצטרך לנקוט ע"פ הכשלים אותם יוכל לזהות רק במהלך הניתוח.

כשל אסתטי

במידה והכשל הוא אסתטי בלבד אפשר לבצע את התיקון באמצעות ניתוח חוזר או באמצעות הזרקת חומרי מילוי וביצוע פיסול אף ללא ניתוח. פיסול אף בדרך כלל יתבצע כאשר הפגם האסתטי הוא פגם קטן שחומרי מילוי יוכלו לתקן בקלות יחסית. פתרון זה הוא פתרון הרבה יותר קל מתיקון ניתוח אף הן מבחינת העלות הזולה יותר משמעותית, הן מבחינת רמות הכאב והן מבחינת ההחלמה, בפיסול אף לא תידרשו לתהליך החלמה ותוכלו לחזור לשגרה מלאה ישירות לאחר הטיפול.

במידה והפגם האסתטי ניכר לעין בצורה בולטת – עיוות רציני של האף, גודל לא פרופורציונלי למבנה הפנים או צורה שהמטופל לא אוהב דרך הפתרון תהיה תיקון ניתוח אף. בניתוח השניוני יבוצע פיסול מחדש של האף ויצירת הצורה הרצויה ע"י המנותח.

האף מורכב מ1/3 עצמות בחלקו העליון כאשר ה2/3 התחתונים הם סחוס, כאשר לאחר ניתוח הראשוני נוצרו פגמים משמעותיים (אשר הזכרנו בתחילת המאמר) למעשה שונה כל המבנה האנטומי של האף ויש לשחזר אותו ולבנות את המבנה המקורי מחדש.

כשל רפואי

במקרים נדירים עשויים להתרחש כשלים רפואיים לאחר ניתוח אף ראשוני. כשלים אלה כוללים הפרעות בנשימה דרך האף – חסימה של דרכי הנשימה, היצרות של נתיב הנשימה או פגיעה באחד הרכיבים הפנימיים – מחיצות, קונכיות וכו'.

אם זה המקרה, הרופא שעליכם להתייעץ איתו אינו מנתח פלסטי אלא רופא א.א.ג (אף אוזן גרון) מומחה אשר מבין במבנה האף ודרכי הנשימה על מנת שימליץ לכם על דרך הפעולה הבטוחה ביותר. הפרעה לנשימה מהאף היא בעיה רפואית אשר יכולה לפגוע קשות בשגרת חיים תקינה של אנשים אשר סובלים ממנה. לכן, אם זהו הכשל שנוצר אצלכם לאחר ניתוח אף החשיבות של הניתוח היא קריטית, זה כבר לא פתרון לבעיה אסתטית אלא לבעיה רפואית קריטית שיכולה להשפיע על מהלך חייכם התקין.

סוגי ניתוחים לתיקון ניתוח אף

תיקון ניתוח אף (ניתוח אף שניוני) יכול להתבצע במגוון דרכים בהתאם לכשל שאותו הוא נועד לתקן. ברוב המקרים יידרש לקחת רקמות חדשות מאזורים אחרים באף או בגוף. במעט מהמקרים יוכל המנתח לבצע פיסול של האף מחדש עם הרקמות והסחוסים הקיימים.

שיטות הניתוח מתחלקות לשתיים – ניתוח אף בגישה פתוחה וניתוח אף בגישה סגורה.

ניתוח אף

ניתוח אף שניוני פתוח

בניתוח פתוח הגישה לאף נעשית באמצעות חתך בבסיס האף, הפרדה של העור וחשיפת מבנה האף במלואו עבור המנתח.

תיקון ניתוח אף פתוח יעשה במקרים בהם יש לבצע שינוי קוסמטי נרחב הכולל השתלה נרחבת של סחוסים ורקמות חדשות. ניתוח כזה הוא ניתוח מורכב יותר הכולל יותר סיבוכים וסיכונים. לרוב, העלות שלו גבוהה יותר.

ניתוח אף שניוני סגור

בניתוח סגור הגישה לאף נעשית באמצעות חתכים בתוך הנחיריים וכל הניתוח נעשה מתוך הנחיר.

תיקון ניתוח אף סגור יעשה במקרים בהם יש לבצע שינוי אסתטי קטן ופשוט יחסית. לרוב, הניתוח יהיה קל יותר לעומת הניתוחים מהסוג האחר וכך גם העלות שלו תהיה זולה יותר.

הכנה לתיקון ניתוח אף

פגישת ייעוץ

בשלבי ההכנה תערכו פגישת ייעוץ אחת או יותר עם הרופא המנתח על מנת לשמוע מהרופא מידע על הניתוח, לבצע הדמיה של התוצאה הסופית על הפנים שלכם באמצעות תמונה אותה תספקו, לשמוע על הסיכונים והסיבוכים האפשריים ולבחור יחדיו את שיטת ההרדמה.

פגישות הייעוץ הם גם המקום עבורכם לשאול את כל השאלות שיש לכם ולהציף את כל החששות על מנת לשקף למנתח הפלסטי את המצב שלכם ולהרגיש שאתם סומכים עליו ב-100%.

לקריאה נוספת: הדמיית ניתוח אף.

בדיקת האף

הרופא יקרא את כל הדוחות והביקורות לאחר הניתוח הקודם ויבצע בדיקה מדוקדקת לאף ולמבנה שלו. לאחר כל אלה יוכל לקבוע איזה שיטת ניתוח היא השיטה המתאימה ביותר למצבכם.

פעולות שתידרשו לבצע לפני הניתוח

  • לבצע בדיקות דם ולספק את התוצאות שלהם
  • הפסקת עישון
  • הפסקת נטילת תרופות מסוימות (בהמלצת הרופא בלבד!)
  • חפיפה יסודית של השיער וניקוי הפנים
  • צום של מספר שעות לפני הניתוח

הסיכונים בניתוח אף חוזר

כמו בכל ניתוח גם בניתוח אף יש סיכונים:

  • סיכונים בהרדמה – כמו בכל ניתוח
  • נפיחות באזור האף והפנים
  • חוסר תחושה ופגיעה עצבית
  • צלקות בבסיס האף
  • דימום מהאף – דימומים כבדים
  • פגיעה בחוש הריח
  • קשיים בנשימה

החלמה מתיקון ניתוח אף

תהליך ההחלמה מתיקון ניתוח אף די דומה לתהליך החלמה מניתוח אף ראשוני. בסיום ההליך המנתח יקבע לכם את האף באמצעות סד פלסטיק וחבישה איתם תצטרכו להיות במהלך של כשבוע בערך.

לאחר כשבוע עד עשרה ימים אפשר לחזור לשגרת חיים חלקית – עבודה, יציאה מהבית וכו' תוך שמירה מרבית על האף והימנעות ממגע או מכות.

בשבועות והחודשים הנוספים יש להימנע מחשיפה מרובה לשמש וביצוע פעילות ספורטיבית.

מתי ניתן יהיה לראות את התוצאה הסופית של הניתוח?

תוצאה סופית של הניתוח יהיה ניתן לראות בסוף תהליך ההחלמה הטבעי של האף ושל הגוף, לאחר ירידת כל הבצקות והנפיחויות. לרוב, כחצי שנה עד שנה לאחר הניתוח.

מה המחיר של תיקון ניתוח אף?

טווח המחירים הוא רחב ועשוי לנוע בין 10,000 – 40,000 ש"ח.

  • בתחתית הטווח נמצא ניתוח אף חוזר להשלמת הניתוח הראשוני והוא יעלה לכם פחות מאשר שאר הניתוחים.
  • באמצע הטווח נמצא ניתוח חוזר שניוני לתיקון פגמים קוסמטיים או רפואיים קלים.
  • ובחלק העליון של טווח המחירים נמצאים ניתוחים לתיקון של בעיות ונזקים קוסמטיים קשים אשר נוצרו בעקבות פגיעה אנטומית קשה במבנה האף או תיקון של נזקים רפואיים חמורים.

 

המחירים נעים בין זול יחסית ליקר מאוד וסביר להניח שלאחר ההוצאה הגדולה על הניתוח הראשוני הוצאה גדולה נוספת עשויה להרגיש לכם בעייתית ותתלבטו האם לבצע אותה.

הניתוח מיועד לתקן את כל הנזקים שנגרמו מהניתוח הראשוני ולשפר הן את איכות החיים שלכם והן את שביעות הרצון והדימוי העצמי שלכם לכן להוצאה הנוספת יהיה אפקט משמעותי על חייכם ויש לשקול לחיוב ניתוח שניוני.

באותו נושא: כמה עולה לעשות ניתוח אף?.

תיקון ניתוח אף – תמונות לפני ואחרי

הקודם
הבא
שתפו ברשתות החברתיות
המאמר נכתב ע"י מערכת AF4U
המאמר נכתב ע"י מערכת AF4U

פורטל AF4U הינו אתר הפלסטיקה וניתוחי האף המוביל בישראל. מערכת האתר שמה לעצמה מטרה לספק לציבור מידע מקיף, איכותי ועדכני בתחום הפלסטיקה וניתוחי האף. המידע המוצג באתר מוגן בזכויות יוצרים ואין לעשות בו שימוש בכל צורה ללא אישור מערכת האתר.

לקביעת פגישת ייעוץ עם
פלסטיקאי מומחה
מומחי פרופורציה לניתוחי אף

**עד 13% הנחה למבוטחי קופות החולים השונות!
לקבלת הצעת מחיר מהירה
ללא התחייבות!
השאירו פרטים או התקשרו לקבלת הצעת מחיר ללא התחייבות וקביעת פגישת ייעוץ עם פלסטיקאי מומחה ברשת מרפאות הפלסטיקה המובילה בארץ!

**עד 13% הנחה למבוטחי קופות החולים השונות!
לקבלת הצעת מחיר מהירה
ללא התחייבות!
השאירו פרטים או התקשרו לקבלת הצעת מחיר ופגישת ייעוץ לניתוח אף פלסטי ללא התחייבות ברשת מרפאות הפלסטיקה המובילה בארץ!

**עד 13% הנחה למבוטחי קופות החולים השונות!