ניתוח אף פתוח וסגור

רוצים לאהוב את מה שאתם רואים במראה?
השאירו פרטים עכשיו ונתחיל לעבוד על האף המושלם עבורכם במחיר משתלם!
תוכן עניינים - לפתיחה לחצו

כיום כבר כולם יודעים, ניתוח אף הינו אחד מהניתוחים הפלסטיים הפופולריים ביותר בעולם (שני רק לניתוח הגדלת חזה, ונמצא בראש הטבלה בישראל). כבר מספר עשרות שנים שהניתוח מצוי בקרבנו, אך כיום, באופן הגיוני, הינו בטוח, מתקדם וזמין מאי פעם. כיום ניתן לעבור את הניתוח בליווי חששות מינימליים, במחירים נוחים ושווים לכל נפש ובנוסף ליהנות ממשך החלמה קצר באופן משמעותי. למעשה, כיום ניתן לחזור לשגרה כבר לאחר מספר ימים בודדים מיום ביצוע ההליך.

לא רבים יודעים, אך ישנן שתי טכניקות לערוך ניתוח אף, הן פתוחה והן סגורה. שתי הטכניקות נבדלות אחת מן השנייה במספר משתנים, אשר יפורטו במאמר זה. ובכלל, יפורטו הטכניקות, למי מתאימות, יתרונות וחסרונות ידועים וכן מידע רלוונטי נוסף. באם הנכם לפני ניתוח אף חשוב להכיר את אותן טכניקות (פתוחה וסגורה), ולהבין איזו מהן המתאימה לכם ביותר.

כאמור, ישנן שתי טכניקות לביצוע ניתוח אף אשר נבדלות אחת מן השנייה במספר נקודות, ומפורטות להלן:

ניתוח אף בטכניקה סגורה

ניתוח סגור הינה האופציה המועדפת על מטופלים רבים, כמו גם רופאים, במידה ואין צורך בניתוח מסובך יותר. ניתוח זה נחשב לשמרני מכיוון שהוא לא מערב הפרדת רקמות או חיתוך חיצוני, עם זאת הוא מאפשר שיוף עדין של שלד האף. לאחר מכן, מקבל העור שמעל, את מבנה השלד החדש ומתאים את עצמו, על ידי כיווץ העור. תוצאות טכניקה זו יהיו מוגבלות יותר מאשר טכניקה פתוחה, והמשחק יכול להיות מוגבל יותר, למרות שהמיומנות אשר צריך להציג הרופא היא גדולה יותר. תקופת ההחלמה מניתוח זה היא מהירה ולא כוללת צלקות משמעותיות. ניתוח זה נעשה במקרים של אורך אף שמפריע או גבנונים קיימים.

טכניקה זו נחשבת לפופולרית יותר לעומת זו הפתוחה, על אף שמצריכה מיומנות רבה יותר מצד המנתח. יתרונה העיקרי של הטכניקה הינו בכך שכוללת חדירה כירורגית מועטה בלבד (מתבצעת דרך חתך בודד בין הנחיריים), ומכאן גם הסיכונים ותופעות הלוואי שעתידים להופיע לאחר הניתוח – מופחתים באופן משמעותי. הפעולה הכירורגית מתבצעת דרך הנחיריים, ולמעשה כמעט וכלל אינה נראית כלפי חוץ. בהתאם לכך, ובשונה מהטכניקה הפתוחה, מאחר וטכניקה זו מתבצעת דרך חתכים קטנים, חופש פעולתה של המנתח מצטמצם אך משך ההחלמה קצר לעומתה באופן משמעותי.

במרב המקרים הטכניקה הנבחרת תהיה הסגורה, מאחר ומלווה בחדירה כירורגית מינימלית יותר, וכן במשך החלמה קצר באופן משמעותי לעומת הפתוחה. במקרים בהם יש לערוך שינוי גדול מן הרגיל של חלל האף, יבחר מנתח האף בטכניקה הפתוחה פשוט מאחר כי יזכה לחופש תנועה ותמרון גדולים יותר. טרם בחירת הטכניקה המועדפת יש לעבור בדיקת התאמה מקיפה במרפאת הרופא המנתח.

ניתוח אף בטכניקה פתוחה

ניתוח זה נעשה בגישה חיצונית, ולא דרך נחירי האף. העור העוטף את שלד האף מורם, ומאפשר גישה ישירה לעצמות לסחוסים. בשיטה זו, אפשר להגיע לתוצאות מרשימות יותר ולתיקון עיוותים מבניים גדולים יותר. תיקון זה ייעשה במיוחד כאשר יש צורך רפואי מיוחד, או כאשר מיומנות הכירורג בטכניקה זו רבה יותר. ניתוח זה נחשב לקשה יותר ולמערב תקופת החלמה ארוכה יותר. לפעמים, אין ברירה אלא לבצע ניתוח אף מסוג זה, עם זאת יש להבין ולהקשיב לדרישות המטופל ולהיות ערני לציפיות מהניתוח.

למעשה טכניקה זו נבחרת אך ורק במקרים מסוימים, בהם יש לערוך ניתוח מורכב (הפגיעה האסתטית והמבנית הינה משמעותית). אמנם הטכניקה הפתוחה נהנית מהיתרון של גישה נוחה לכלל חלל האף, אך הינה מלווה בנפיחות ובמשך החלמה לא מבוטל לאחריה. שוב, חשוב להדגיש כי טכניקה זו מתאימה במקרים בהם עולה הצורך בניתוח מורכב, אשר לא ניתן לערכו תחת הטכניקה הסגורה.

ניתוח שניוני

לפעמים יש צורך בניתוח שניוני, מכיוון שיש צורך בתיקון מבנה האף לאחר ניתוח אף טכניקת הניתוח. ניתוח זה יהיה, לרוב, קשה יותר מאשר הניתוח הראשוני. הטכניקה המשמשת לניתוח זה הינה טכניקה קצת שונה, מכיוון שהיא מערבת את בניית הסחוסים והעצמות מחדש. מכיוון שטכניקה זו היא כה מסובכת, לפעמים יש צורך בעוד ניתוחים דומים עד קבלת התוצאות הרצויות והמספקות.

לסיכום

בעוד ישנו הבדל לא מבוטל בין שתי טכניקות אלו, ההחלמה לאחר ניתוח אף פתוח וסגור נשארת כמעט זהה. לאחר סיום ההליך, תתעוררו עם סד על אפכם, אשר תפקידו לקבע את צורתו החדשה, ולמנוע תזוזה מיותרת אשר יכולה להרע. בנוסף, שני טמפונים יוכנסו לאפכם במטרה לספוג שאריות דם מהניתוח. ובכל מקרה, הקפידו להישמע להוראות הרופא באדיקות, אשר ביכולתן של אלו להשפיע באופן ניכר על משך ההחלמה לאחר הניתוח וכן על המראה הסופי.

רוצים לדעת עוד ? רוצים לשמוע על הטבות ומבצעים בתחום ניתוחי אף ?

אנחנו הכתובת ! השאירו לנו פרטים .

שתפו ברשתות החברתיות
לקביעת פגישת ייעוץ עם
פלסטיקאי מומחה
מומחי פרופורציה לניתוחי אף

**עד 13% הנחה למבוטחי קופות החולים השונות!
לקבלת הצעת מחיר מהירה
ללא התחייבות!
השאירו פרטים או התקשרו לקבלת הצעת מחיר ללא התחייבות וקביעת פגישת ייעוץ עם פלסטיקאי מומחה ברשת מרפאות הפלסטיקה המובילה בארץ!

**עד 13% הנחה למבוטחי קופות החולים השונות!
לקבלת הצעת מחיר מהירה
ללא התחייבות!
השאירו פרטים או התקשרו לקבלת הצעת מחיר ופגישת ייעוץ לניתוח אף פלסטי ללא התחייבות ברשת מרפאות הפלסטיקה המובילה בארץ!

**עד 13% הנחה למבוטחי קופות החולים השונות!