תהליך ההרדמה בניתוח אף – מידע לגבי הרדמה בניתוח ?

רוצים לאהוב את מה שאתם רואים במראה?
השאירו פרטים עכשיו ונתחיל לעבוד על האף המושלם עבורכם במחיר משתלם!
תוכן עניינים - לפתיחה לחצו

תהליך ההרדמה בניתוח אף מתחיל בקבלת המטופל, הכנה לניתוח והספקת חומר אלחוש לפני ניתוח. המנותח מקבל את חומר ההרדמה על ידי בליעת/נשימת תרופות נרקוטיות. אלה אחראיות על דיכויה של מערכת העצבים. בצורה זו ניתן לבצע הליכים כירורגיים בגוף המטופל ללא כאב תוך שמירה על התנהלות תקינה ועקבית של כל מערכות הגוף המתפקדות. ניתוח כירורגי יכול להיות מלווה בהרדמה מלאה, בהרדמה חלקית וגם בהרדמה על ידי דיקור והיפנוזה רפואית או בשילוב. באיזו הרדמה מדובר במקרה של ניתוח אף? במאמר הבא.

תהליך ההרדמה בניתוח אף​ – מלאה או חלקית?

הרופא המומחה בוחר את האופן בו יורדם המטופל. יש רופאים הבוחרים לבצע את ההליך הרפואי בהרדמה מקומית המלווה בטשטוש מאוד עמוק, ויש מי המעדיפים את השימוש בהרדמה מלאה. ברובה, ההחלטה על אופן ההרדמה נובעת ממצבו הבריאותי של המטופל.

כאמור, הרדמה חלקית מלווה במתן טשטוש. הרדמה מסוג זה דורשת נוכחות של רופא מרדים מוסמך במהלך הניתוח לצד הרופא המנתח בחדר הניתוח. העדפה להרדמה חלקית על פני הרדמה כללית נובעת מהסיבה הבאה: בעת הניתוח בהרדמה מלאה עולה הצורך להכניס צינור אוויר (צינור הנשמה) לפה.

הצינור המוחדר לפה מכוסה על ידי סדינים סטריליים. סדינים אלה מכסים חלק מהפנים, ולכן האפשרות להביט בפרופיל הפנים, כלומר במבנה הפנים בשלמותו, היא בעייתית עד בלתי אפשרית לעתים, והרי מדובר בניתוח המיועד לשינוי קלסתר הפנים שינוי אסתטי חזותי.

מטופלים רבים חוששים מניתוח אף המלווה בהרדמה מקומית משום הרעיון להיות עדים לביצוע הליך רפואי פולשני. כאמור, ניתוח אף דורש לעתים יישור של המחיצה המפרידה בין תעלות הנשימה, עניין הדורש ניסור עצמות המלווה ברעש. לא כל אדם מסוגל להכיל את העובדה כי בגופו נשברים או מנוסרים עצמות בכוונה תחילה, גם אם מדובר בהליך בו הוא בחר או בהליך רפואי היכול לסייע לו מבחינה בריאותית (כגון ניתוח בשל מחלת הסינוסיטיס).

מטופלים אשר הורדמו הרדמה חלקית וטושטשו עמוקות ציינו כי לא הורגש על ידם כאב ובנוסף, לא זכרו את המתרחש. אחוז קטן מעיד כי לא חווה כאב, אך זכר את האירוע. כיום ידוע כי הקדמה הטכנולוגית האיצה בהתפתחות משמעותית של חומרי טשטוש איכותיים המסייעים לאדם להיות בסוג של שינה שאינה מוגדרת כהרדמה מלאה, אך יחד עם זאת אינה נחשבת ערנות לכן היא מלווה בטשטוש בזיכרון המטופל באשר למהלך הניתוח.

תהליך ההרדמה בניתוח אף – ההתעוררות לאחר הניתוח?

חומרי הטשטוש ידועים במשך הפעולה הקצר שלהם. עובדה זו מסייעת לגוף להתעורר במהירות גבוהה יחסית לאחר ניתוח אף המלווה באלחוש מקומי ובטשטוש. זאת לעומת התעוררות מחומרי הרדמה מלאה. לעניין זה מתווספת העובדה כי כיום תרופות טשטוש בטוחות הרבה יותר מאשר בעבר (גם באשר להשפעתן על הזיכרון).

לחצו כאן למידע נוסף אודות ההחלמה שלאחר הניתוח

לסיכום, רגע לפני הבחירה בהרדמה מלאה או בהרדמה חלקית, תהליך ההרדמה מניתוח אף – חשוב לציין כי ביצוע הניתוח אינו תלוי באופן בו מורדם המטופל. ההתאוששות לאחר הניתוח מהירה יותר אם נעשה שימוש בהרדמה חלקית ובטשטוש, ואלמנט חשוב נוסף הוא האפשרות להביט בקלסתר הפנים השלם של המטופל במהלך הניתוח מבלי להיתקל בצינור הנשימה הנדרש בעת הרדמה מלאה. הבחירה היא בידי הרופא המטפל המתייחס למצבו של המטופל.

אין לראות בכתבה זו משום המלצה רפואית.

רוצים לדעת עוד ? רוצים לשמוע על הטבות ומבצעים בתחום ניתוחי אף ?

אנחנו הכתובת ! השאירו לנו פרטים .

שתפו ברשתות החברתיות
לקביעת פגישת ייעוץ עם
פלסטיקאי מומחה
מומחי פרופורציה לניתוחי אף

**עד 13% הנחה למבוטחי קופות החולים השונות!
לקבלת הצעת מחיר מהירה
ללא התחייבות!
השאירו פרטים או התקשרו לקבלת הצעת מחיר ללא התחייבות וקביעת פגישת ייעוץ עם פלסטיקאי מומחה ברשת מרפאות הפלסטיקה המובילה בארץ!

**עד 13% הנחה למבוטחי קופות החולים השונות!
לקבלת הצעת מחיר מהירה
ללא התחייבות!
השאירו פרטים או התקשרו לקבלת הצעת מחיר ופגישת ייעוץ לניתוח אף פלסטי ללא התחייבות ברשת מרפאות הפלסטיקה המובילה בארץ!

**עד 13% הנחה למבוטחי קופות החולים השונות!