צלקות לאחר ניתוח אף או הצרת נחיריים

רוצים לאהוב את מה שאתם רואים במראה?
השאירו פרטים עכשיו ונתחיל לעבוד על האף המושלם עבורכם במחיר משתלם!
תוכן עניינים - לפתיחה לחצו

השאלה- האם נותרות צלקות לאחר ניתוח אף? מעסיקה ציבור רחב המעוניין בניתוח אף אסתטי אך חושש מתופעות הלוואי ומצלקות אפשריות. התשובה הכמעט אחידה הניתנת היא כי הן פנימיות כאשר הניתוח מבוצע על ידי כניסה מאזור הנחיריים, מה שנקרא: ניתוח אף סגור.

צלקות לאחר ניתוח אף או הצרת אף

מה קורה כאשר מתבצעת הצרת נחיריים או במקרה שנדרש ניתוח אף הנחשב פתוח? במקרה זה ייתכנו צלקות הנראות על פני העור. האם ניתן לטשטש או להעלים צלקות לאחר ניתוח אף ואם כן, כיצד?

צלקת – סימן לכל החיים

צלקת, אם מניתוח אם מפציעה, יכולה להתקבל לאחר כל חדירה אל השכבה החיצונית של העור. הסימן הנותר לאחר ריפוי של פצע/חתך וכולי מתקבל כצלקת כאשר הרקמה לא הצליחה לתקן את עצמה באופן מיטבי ושלם. התוצאה היא רקמת חיבור שאינה תקינה.

הסימן הוא סימן לכל החיים, אם כי יש סוגי עור שונים המגיבים לפציעה בעור בצורה שונה. צלקות לא ניתן להעלים, אך בהחלט ניתן לבצע טשטוש על ידי טכניקות שונות. ראוי לציין כי לא כל טכניקה מתאימה לכל אזור. מה קורה באזור האף? בכל הנוגע לנושא צלקות לאחר ניתוח אף, חשוב להבין כי כיום הינן מופחתות באופן משמעותי לעומת העבר.

ניתוח אף הלכה למעשה וצלקות נלוות לאחר הצרת נחיריים

במהלך הניתוח מתבצעת שבירה, הורדה, שיוף או כל עניין אחר בסחוסים ובעצמות לאחר יצירת רווח בין העצם והסחוס לבין העור. מרבית החתכים בניתוח אף פתוח הנם פנימיים ולכן לא ניתן לראותם פרט לצלקת היחידה הנותרת לאחר ניתוח זה וממוקמת בין הנחיריים, בבסיס האף. זו מטשטשת עם הזמן.

צלקת נוספת היא הצלקת שעלולה להתקבל לאחר הצרת נחיריים. זו תישאר באזור החיבור בין הלחי/השפה העליונה לבין הנחיר עצמו. צלקת זו אמורה להיטשטש ככל שחולף הזמן. היא ממוקמת באזור השקע הטבעי שקיים באותו האזור, ולכן הסיכוי שתבלוט לעיני כולם הוא אפסי עד מאוד.

לאחר ניתוח אף האזור נפוח ומאופיין בבצקות ובשטפי דם בעיניים וסביב האף והלחיים. האזור מתחיל להחלים לאחר שלושה ימים בערך. לאחר שבוע יורדת הנפיחות באופן משמעותי ונותרת בצקת עדינה באזור האף בעיקר. כעת ניתן להבחין בצלקות אם התבצע ניתוח נחיריים או ניתוח אף פתוח. הנפיחות תרד בצורה משמעותית לאחר חודש ימים פחות או יותר.

חשוב לציין כי עור עבה מאופיין בהחלמה איטית יותר מאשר עור דק, ואין ספק כי דרושה סבלנות כדי להבחין בתוצר הסופי של ניתוח אף עד לרמת הטשטוש של הצלקת לאחר ניתוח אף פתוח או הצרת היקפי נחיריים.

האם התפרים משאירים סימן?

התפרים הפנימיים בהם נעשה שימוש בניתוחי אף הנם מסיסים, ולכן אין צורך לגעת בהם כדי להסירם. עובדה זו מקטינה את האפשרות לפגיעה. על האף מונח קיבוע. צורתו משתנה בהתאם למצב האף (סד גבס, פלסטר או סד פלסטיק). אלה אינם פוגעים במראה האף ואינם יוצרים צלקות. כמו כן מוכנסים טמפונים סופגים ייעודיים אל חלל הנחיריים למשך יומיים כדי לספוג עודפי נוזלים.

לסיכום, צלקת באף תיתכן לאחר ניתוח אף פתוח (צלקת בין הנחיריים לבין בסיס האף) ולאחר הצרת היקפי נחיריים (בחיבור בין השפה העליונה או הלחי לבין הנחיר). בשני המקרים עתידות הצלקות להיטשטש במהלך השנים. הצלקת של ניתוח הנחיריים נמצאת באזור השקע שגם כך אינו בולט.

שתפו ברשתות החברתיות
לקביעת פגישת ייעוץ עם
פלסטיקאי מומחה
מומחי פרופורציה לניתוחי אף

**עד 13% הנחה למבוטחי קופות החולים השונות!
לקבלת הצעת מחיר מהירה
ללא התחייבות!
השאירו פרטים או התקשרו לקבלת הצעת מחיר ללא התחייבות וקביעת פגישת ייעוץ עם פלסטיקאי מומחה ברשת מרפאות הפלסטיקה המובילה בארץ!

**עד 13% הנחה למבוטחי קופות החולים השונות!
לקבלת הצעת מחיר מהירה
ללא התחייבות!
השאירו פרטים או התקשרו לקבלת הצעת מחיר ופגישת ייעוץ לניתוח אף פלסטי ללא התחייבות ברשת מרפאות הפלסטיקה המובילה בארץ!

**עד 13% הנחה למבוטחי קופות החולים השונות!