טיפול במעברים חסומים

רוצים לאהוב את מה שאתם רואים במראה?
השאירו פרטים עכשיו ונתחיל לעבוד על האף המושלם עבורכם במחיר משתלם!
תוכן עניינים - לפתיחה לחצו

מעברי נשימה חסומים באף מהווים בעיה משמעותית לנשימה תקינה. נשימת פה נבחרת כברירת מחדל כאשר קיימת בעיה במעברי האף בקרב ילדים ומבוגרים. נשימת פה קבועה עלולה לגרום לטיפולים אורתודנטיים בעתיד, לבעיות התפתחותיות הבאות לידי ביטוי בתווי הפנים, בהפרעות בשינה, בבעיות בהתפתחות השכלית, בריכוז ועלולה לעודד היפראקטיביות והפרעות קשב.מעברים חסומים באף יכולים לנבוע מכמה סיבות: שקד שלישי, קונכיות אף מוגדלות, עיוות במבנה האף, ניתוח אף בלתי מקצועי וסינוסים.

טיפול במעברים חסומים

רוב הציבור מחלק ניתוחי אף לשני סוגים: הראשון שבמהותו אמור לספק מענה אסתטי והשני המיועד לפתור בעיות רפואיות שונות. פעמים רבות ניתוח אחד עונה על שני האלמנטים הנדרשים. ניתוח האף הנפוץ ביותר כיום הוא ניתוח הפתיחה המיועד להסרת מכשולים המקשים על הנשימה.

חשוב לוודא כי הרופא המנתח בקי בשני הפרוצדורות אם נבחר ניתוח המשלב בין אסתטיקה לבין בעיה רפואית. חשוב לזכור כי מדובר בהליך כירורגי לכל דבר. לעתים מתלווה לניתוח גם רופא אף, אוזן, גרון. בעת ניתוח לפתיחת מעברים חסומים באף נדרש יישור של מחיצת האף, אותו חלק הנמצא באמצע האף ומחלק אותו לשניים. בחלקו הקדמי מדובר בסחוס ובחלקו האחורי מדובר בעצם.

סביב לאותה המחיצה נמצאות הקונכיות אשר מהוות את המסדרון המכוון את הנשימה תוך הכוונה לרירית הקיימת באזור. זו מיועדת לסינון האוויר ולחימומו. אותה מחיצה עמוקה עלולה להקשות על מעבר האוויר ועל תפקוד הקונכיות והרירית.

ניתן להבחין בין חסימה חלקית לחסימה מלאה של הנחיר. נחיר סתום בשל חסימה גורר אחריו התנהלות גופנית לקויה כגון נשימה קבועה מהפה המבטלת את יתרונות הנשימה מהאף (ניקיון האוויר, ויסות טמפרטורה ועוד).

ניתוח האף לפתיחת מעברים חסומים מוכר ונפוץ בעולם הרפואה. אם מדובר בתיקון רפואי הרי שתשומת הלב מונחת רק על ממד זה. אך בעת ניתוח המיועד לשינוי האף מבחינה אסתטית עלולה להיווצר היצרות של מעברי האף, עובדה שחייבת להילקח בחשבון ע"י הרופא הפלסטי. תיתכן בין היתר הסרה של קונכיות המהווה ניתוח פשוט יחסית בעל אחוזי הצלחה גבוהים. מעברי נשימה חסומים בשל קונכייה מוגדלת נפתחים לאחר הסרתה.

מה הקשר בין יישור אף, קונכיות וסינוסיטיס?

בעיה נוספת העלולה לייצר נשימה לקויה בשל מעברים חסומים היא הסינוסיטיס שתופעותיה הינן: קשיי נשימה, נזלת, שיעול וליחה, כאבי ראש ועוד. היא נגרמת כתוצאה ממבנה אנטומי מסוים וזיהום בדרכי הנשימה העליונות החוסם את פתחי המעברים באופן מלא. החולים בסינוסיטיס עלולים למצוא עצמם חולים במחזוריות שוב ושוב. החלטה על טיפול מתאים תתבצע רק לאחר בדיקה מקיפה אנדוסקופית.

ישנם חולים שהתלוננו על חסימה במעבר האוויר, וכבר עברו ניתוח מחיצת אף והסרת קונכיות, אך עדיין מצאו עצמם ללא שיפור נשימתי. בדיקה אנדוסקופית מעלה את העובדה כי הם סובלים מדלקת בסינוסים (גתות). במקרה זה נדרש לפתוח את הדרך אל הסינוסים ולבצע ניקיון באמצעות כניסה דרך האף.

בסופו של דבר, טיפול במעברים חסומים באף הינו תלוי מקרה. אין לראות בכתבה זו התוויה רפואית.

שתפו ברשתות החברתיות
לקביעת פגישת ייעוץ עם
פלסטיקאי מומחה
מומחי פרופורציה לניתוחי אף

**עד 13% הנחה למבוטחי קופות החולים השונות!
לקבלת הצעת מחיר מהירה
ללא התחייבות!
השאירו פרטים או התקשרו לקבלת הצעת מחיר ללא התחייבות וקביעת פגישת ייעוץ עם פלסטיקאי מומחה ברשת מרפאות הפלסטיקה המובילה בארץ!

**עד 13% הנחה למבוטחי קופות החולים השונות!
לקבלת הצעת מחיר מהירה
ללא התחייבות!
השאירו פרטים או התקשרו לקבלת הצעת מחיר ופגישת ייעוץ לניתוח אף פלסטי ללא התחייבות ברשת מרפאות הפלסטיקה המובילה בארץ!

**עד 13% הנחה למבוטחי קופות החולים השונות!